قائم مقام مديرعامل سايپا در امور فروش و بازاريابی:
«شفافیت فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزيع» محور اصلی طرح جديد فروش خودرو در گروه سایپا است
قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازی سايپا در امور فروش و بازاريابي با اشاره به تلاش هاي انجام شده برای كاهش التهاب در بازار خودرو گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به مشتريان تحويل شده و ۱۵۰ هزار نفر نيز در طرح های فروش سايپا ثبت نام كرده اند. در اين مدت زمان ۲۵۰ هزار تقاضای خودرو را پاسخ دادهايم؛ ضمن اينكه در فروردین و اردیبهشت امسال هم فروش خودرو از سوی سایپا نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد بیشتر بوده است.
به گزارش خودروکار، مجيد باقری در خصوص فروش فوری محصولات سايپا نيز گفت: با هدف احترام به اعتماد مشتريان گروه خودروسازی سايپا، اولويت نخست عرضه و تحويل خودرو، پاسخ به تعهدات قبلی به ويژه تعهدات معوق است اما براي تنظيم بازار مجوز فروش فوری ۳۰ درصد توليدات روزانه به خودروسازان داده شده است.
وي با بيان اينكه به دليل التهاب های بازار و پررنگ شدن نقش واسطه ها در بازار، با محوريت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همكاری نهادهای نظارتی سازوكار جديدی برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است، افزود: همانطور كه سرپرست وزارت صمت نيز اعلام كردند، فروش فوق العاده جايگزين فروش فوری شركتهای خودروساز شده است.
باقری «شفافیت فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزيع» را محور اصلی طرح جديد فروش خودرو در گروه سایپا اعلام کرد و افزود: از سال گذشته و بنابر ابلاغ مدیرعامل گروه، ما در سازمان فروش سایپا تغییرات بنیادینی را در سازوکارها و فرآیندها ایجاد کرده و به سمت شفافیت حداکثری و استقرار نظام عادلانه در عرضه و توزیع رفتیم و در حال حاضر نیز علاوه بر طراحی طرح جديد فروش فوقالعاده خودرو، محدوديتهای جديدی نيز در نظر گرفته شده و اميدوار هستيم در نتيجه اين اقدامات، نقش واسطهها در بازار به كمترين حد ممكن كاهش يابد و خودرو به دست مصرف كننده واقعی برسد.
قائم مقام مديرعامل سايپا در پايان به برخی اظهارات نادرست در خصوص تعلل خودروسازان برای اعلام و اعمال قيمتهای جديد خودرو نيز اشاره كرد و گفت: اينكه گفته میشود خودروسازان برای تحويل خودرو منتظر اعلام قيمتهای جديد محصولات هستند، اظهارنظر نادرستی است، زيرا بخش عمدهای از خودروهای تحويلی، از تعهدات معوق سايپا هستند و در صورت اعلام قيمتهای جديد نيز با قيمت قبل، تحويل مشتریان خواهند شد. از سوي ديگر هزينههای انبارداری و نگهداری از خودروها بيشتر از عددی است كه فرمول شورای رقابت به قیمتها اضافه میكند.
منبع:سایپانیوز
انتهای پیام/